czwartek, 17 marca 2016

Nie mam pieniędzy jestem gorsza.Nie wiesz?


Idę po korytarzu. Kącikiem oczu widzę tysiące głów zwróconych na mnie. Idę dalej.
Siadam na ławce obok pokoju nauczycielskiego. Grupka osób z mojej szkoły dosiada się.Zza pleców słyszę ciche chichotanie. Obracam się. Umilka. Widzę kilkaset twarzy zwróconych na mnie. Wstaje. Znowu słyszę śmiech. - Pójdę do dziewczyn z mojej klasy.
-Hej. Ignorują mnie.-Hej! Jedna z dziewczyn podnosi się. - Idziemy!
 Dziewczyny odchodzą a ja słyszę jak wypowiadają moje imię i coś w stylu "Jak ona wygląda!?".Oddalam się od wszystkich osób,które siedzą razem w grupce na korytarzu. Pójdę tam.Tam nikogo nie ma. Dzwonek. -Nareszcie.

Jest niepełnosprawna. Ma trądzik na całej twarzy. Ma brzydkie ubrania.Nie ma pieniędzy.
Ale jest znacznie silniejsza od każdej osoby,która to czyta. Nie poddaję się. Nie ma wyjścia.Musi poradzić sobie sobie sama. Tak jak my używamy przysłowiowego określenia"szukam igły w stogu siana" tak ona jest tą igłą. Malutką,niezauważalną.Bez żadnej pomocy od innych. Jest tępiona. Wyśmiewana. Bo ma gorzej. 
Ludzie nie wiedzą jak bardzo mogą zniszczyć życie człowiekowi. Ile mogą  sprawiać mu codziennie bólu. Zamiast pomóc-wyśmiewają się,krytykują. Ale dlaczego te bezbronne osoby? Pewnie dlatego,bo widzą w nich ofiarę. Otóż nie. Są znacznie silniejsze od nich.
Ode mnie. Potrafią się nic nie odezwać.Potrafią przejść korytarzem,słysząc krytykę wszystkich wokół i nie uronić kropli łzy. Ja wydarłabym się na wszystkich zaczęła płakać i na pewno wszczęłabym nie jedną bójkę. Są sto razy lepszymi ludżmi ode mnie.
Potrafią to wszystko na czym ja dawno bym się poddała. To pokazuję jacy jesteśmy. Pomożemy czy odejdziemy bez chwili współczucia? 







8 komentarzy:

  1. Cóż moje życie wyglądało w gimnazjum bardzo podobnie mam sporo urazów których stamtąd vwynioslam. Trzymałam je głęboko, ukryte pod skórą, maską. Zawsze chciałam mieć przyjaciół... Ale nigdy w szkole takowych nie miałam. Odwróciły się ode mnie z byle powodów. Grupka dziewczyn - stowarzyszenie wzajemnej adroracji i lizania tyłka. Dobrze, że stało się tak jak stalot, jednak to one są teraz kimś. Studiują na politechnikach, a ja cóż czeka mnie pobyt w klinice, jednak nie jesteśmy ludźmi gorszymi od reszty. Trzymaj się. Bardzo podobał mi się post.
    www.tylko-szum.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje,ze to napisalas! Jestes o wiele cenniejsza od nich! Pozdrawiam!♥

      Usuń
  2. A moze zamiast sie użalać lepiej by dziewczynka miala ważniejsze problemy niz te "o tym jak znajomi maja ją w dupie"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie uzalam się. Mowie o problemie,z ktorym spotykam sie na codzien-widzac moje kolezanki wlasnie obrabiajace dupe ;) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Ale każde gimby tak robia w szkole, bo to im sie nie podoba, tamto, sramto... Tylko czy to aby na pewno jest takie bardzo wazna? Ludzi nie zmienisz a i problemy raczej masz w szkole chyba ważniejsze niz przejmowanie sie banda debilek?

      Usuń
    3. Oczywiscie! Nawet nie wolno sie tym przejmowac tyle,że ten problem jest i dlatego o tym napisalam ;) I nie napisalam o sobie tylko tą historie opisalam z tego co widzialam na przerwie ;) Ale w 100% masz racje ,ze nie wolno sie tym przejmowac,lecz wiekszosc sie ty przejmuje i ten problem caly czas jest ;) Pozdrawiam

      Usuń
  3. Dobrze ze napisalas tego posta. Podobnie zaareagowali rowiesnicy u mnie w szkole jak znalezli bloga, ale nie poddalam sie! Prowadze go pomimo smiania sie za plecami :)

    Olivkv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I masz racje ;) Nie warto ;) Róbmy to co kochamy ze wzgledu na wszytsko :)

      Usuń

*Każdy pozostawiony komentarz bardzo mnie motywuje i za każdy bardzo dziękuje.
*Nie bawię się w obs/obs,kom/kom! Chcę mieć prawdziwych czytelników.
*Jeśli teraz to czytasz to wiedz,że dzięki Tobie się uśmiechnęłam!♥