sobota, 20 maja 2017

Another does not mean worse


Inna narodowość. Inne wyznanie. Inna orientacja. Inny status majątkowy. Inny wygląd. Prawdą jest,że ludzi często oceniamy bez ich poznania. Na  pierwszy rzut oka " potrafimy" przerodzić się w wróżkę. Inny u wielu osób oznacza kogoś kto nie zachowuję się tak jak my,ma zupełnie inne poglądy. Uznajemy go za kosmitę. Ale czy wyrocznią człowieka,który różni się od nas są stereotypy,które my sami napędzamy? Ile razy oglądałam i słyszałam historię osób,które nie były takie jak większość,różniły się zaledwie (dla niektórych aż) swoim wyglądem,wyznaniem i były prześladowane po czym kończyły swoje życie. Dla sprawcy zawsze są to głupie żarty,niewinne wyzwiska i oskarżenia. Ale dla prześladowanego to coś więcej. To codzienne niszczenie życia i codzienna udręka. Inny nie znaczy gorszy. O wartości nie świadczy liczba zer na koncie czy pochodzenie,bo każdy jest inny,ale wszyscy są równi ...







14 komentarzy:

  1. Niestety muszę przyznać, że i ja czasem ludzi po wyglądzie.
    Piękne zdjęcia! Mega podoba mi się to, gdzie masz roztrzepane włosy, ogólnie super czapeczka.
    Pozdrawiam! Diamentowe myśli - klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę,ze dużo osób ocenia po wygladzie,pierwszy rzut oka. Ale szkoda,ze później ich nie poznajemy. DZIĘKUJĘ!

      Usuń
  2. Piękne zdjęcia i ciekawe przemyślenia, przyznam że czasem zdarzy mi się ocenić po wyglądzie ale zwykle nie mylę się. Po poznaniu tych ludzi zwykle wychodzi, że moja ocena była słuszna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Bardzo sie ciesze,naprawdę!

      Usuń
  3. Super post kochana, masz racje inny nie znaczy gorszy <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety mamy tendencję do oceniania osób po wyglądzie i sądzę, że nie da się tego tak całkowicie zmienić, ale możemy nad sobą pracować. Smutne jest to jak człowiek potrafi skrzywdzić drugiego tylko dlatego, że jest inny. Pozdrawiam! /Klaudia
    NASZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się,"możemy nad sobą pracowac".

      Usuń
  5. Często oceniamy po wyglądzie, bo to najpierw widzimy, ale to wcale nie oznacza, że jak człowiek gorzej wygląda, to jest gorszy :)
    http://dreams-first.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie chodzi o to,ze dużo ludzi tak myśli. O to mi po czesci chodziło w poście;-)

      Usuń
  6. Nawet nie masz pojęcia jak się z tobą zgadzam! Tak mnie to czasem wkurza. Dobrze, że coraz częściej się mówi o tolerancji, chociaż nie wiem czy skutecznie...
    http://wieczniepoczatkujaca.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nawet nie wiesz jak sie cieszę,że tak wlasnie jest! Ciesze się,że ktos ma takie zdanie jak moje!♥ Dziekuje za komentarz i 100 obserwacje!!♥

      Usuń
  7. Zgadzam się z tobą w 100% bo przecież ktoś kto nie podoba nam sie z wyglądu może mieć świetny charakter :D
    Mój blog.

    OdpowiedzUsuń

*Każdy pozostawiony komentarz bardzo mnie motywuje i za każdy bardzo dziękuje.
*Nie bawię się w obs/obs,kom/kom! Chcę mieć prawdziwych czytelników.
*Jeśli teraz to czytasz to wiedz,że dzięki Tobie się uśmiechnęłam!♥